Søndag 5. til lørdag 11. juli 2020

  • Ledige pladser

Inkluderet i rejsen:

  • Indkvartering på 3-stjernet hotel
  • Fantastisk udsigt fra hotellet
  • Morgenmadsbuffet
  • Alle værelser med balkon
  • 3 retters middag og salatbuffet hver aften
  • Alle entréer til besøg på rejsen iht. program
  • Turleder på motorcykel

Se specifikationen af indholdet, rejseforløb og priser for rejsen her til højre.

Fra kr. 6.450,-

Bestil rejsen her



Flot rejse til Østrigske Alper. Klassiker. 7 dage.

Dette er årets klassiske rejse til de østrigske alper. 

Velkommen til vores nye 2020 rejse til Østrig, De Østrigske Alper Klassiker.

Her oplever du hjertet af Østrig kombineret med en dejlig indkvartering, fantastisk udsigt, mad og service.

Rejsen foregår over 7 dage og du har mulighed for at opleve mange af de kendte bjergpas og skønne dale, og Motour.dk sørger for at du også oplever de små ukendte områder og skønne veje og udsigter.

Østrigske Alper - klassiker eller XL - hvad skal du vælge?
Vær venligst opmærksom på, at vi har 2 rejser på 7 dage til de østrigske alper. Disse to rejser er i nøjagtig samme periode og med ophold på samme hotel.

Vi deler gæsterne op i en klassisk rejse og en XL-rejse. Der er naturligvis to turledere, - én til hver gruppe.

 

Den klassiske rejse er den rejse, du læser nu. Når vi kalder rejsen Klassiker, skyldes det, at udflugterne er planlagt, så alle kan deltage, forudsat at man er vant til at køre i bjergene. Her er dagsudflugterne fine og der er god tid til pauser og dagene bliver ikke for lange. Læs under fanen Praktisk Info, hvad det betyder, at det er den klassiske rejse.

Vi har kombineret rejsen, så du får en bred vifte af oplevelser, lige fra de lokale oplevelser på en lille alm i dalen hvor vi bor, til de største bjergpas i Østrig.

På rejsen får du bl.a.:

- Dansk turleder på motorcykel, der kører med gæsterne hver dag
- Turlederen kender hele ruten og de bedste udsigtspunkter og stoppesteder
- Alle udflugter er inkluderet
- Hver dag nye ruter og rejseoplevelser
- Dejlig østrigsk indkvartering med skøn udsigt og gode mc-faciliteter - værten kører selv mc
- Morgenmadsbuffet hver morgen 
- Hyggelige fælles måltider med 3 retters middag med salatbuffet inkluderet hver aften
- Stoppestederne på udflugterne er nøje udvalgt, således at der også er gode frokostmuligheder undervejs

Vær opmærksom på, at denne rejse kan kombineres med rejsen til Italienske Alper i den efterfølgende uge. 

Dag udenfor program: Lørdag d. 4. juli.
Vi ved, at vores gæster har forskellige ønsker til dagsforløb for rejsen til hotellet i Østrig. Vi vejleder gerne om overnatningssteder, man selv kan booke på rejsen til derned. Vi giver forslag til dette sammen med rejsebekræftelsen, hvor vi angiver nogle hotelvalg med afstande fra Danmark.

Dag 1: Søndag 5. juli.
I dag er der ankomst til vores hotel i Tirol, nærmere betegnet i den lille dal Wildschönau. Her står dit værelse klart fra kl. 15.00, hvis du har mulighed for at ankomme så tidligt. 

Der er forskellige muligheder for at komme til Tirol. Du kan rejse med en overnatning i Tyskland eller vælge at køre non-stop. Du kan også vælge at benytte Auto-toget fra Hamburg til München, hvilket du dog – såvel som en evt. mellemovernatning – skal booke selv. 

Der er ca. 1.000 km fra Padborg til vores hotel. 

Vi bor på et dejligt familiedrevet gasthof med skøn udsigt over bjergene. Her har Motour.dk boet gennem mange år og det er dejligt at være her, for her er plads, masser af udsigt og gode faciliteter. Den skønne udsigt og den familiære service taler for sig selv.

Her er god og personlig service og standarden lever op til et typisk 3-stjernet østrigsk hotel. Her er også sauna. Hotellet er kendt for sin gode mad, der laves af værten selv. 

Middagen består hver aften af 3 gode hjemmelavede retter, og der bydes altid på en ekstra omgang af hovedretten, så alle bliver mætte. Der er tillige en god østrigsk salatbuffet i tillæg hertil.

Hotellet har panoramaudsigt over Kitzbühler-bjergene fra mange af værelserne. Vi bor i ca. 800 meters højde, hvilket giver en uovertruffen udsigt. Hotellet har en stor fredelig parkeringsplads og tillige mulighed for parkering i overdækket garage. Her har vi tillige vaskemulighed, hvis du ønsker at give din motorcykel en vask. Der er også et dejligt udgangspunkt for forskellige korte eller længere vandreture på bjerget og ned i dalen. 

Hotelværten er selv motorcyklist.

Du vil møde turlederen fra kl. 16.00 på hotellet, og kl. 17.00 afholdes et velkomstmøde for alle deltagere, hvor der bydes på en velkomstdrink, inden der spises middag ca. kl. 18.00. 

Der er både gæster for klassiker og xl rejsen til Østrig samlet til velkomstmødet og middagen i dag på hotellet. Her møder man naturligvis også de to turledere, der kører hvert sit rejseforløb. 

Herefter er der tid til at lære hinanden at kende og snakke om de kommende dages oplevelser. Hvis der er interesse herfor, vil turlederen tage rejsedeltagerne med på en lille vandretur i området, hvor vi bor. Der er også tid til blot at nyde udsigten og slappe af, idet vi jo bor 7 dage på hotellet og nok skal få tid til at se og opleve lokalområdet.

God overnatning i de pæne værelser.

Dag 2: Mandag 6. juli. Ca. 180 km.
Hotellet byder på et godt morgenmadsbord, der består af forskellige slags hvidt og mørkt brød samt rugbrødstyper, som vi danske gæster jo er glade for. Her er også alt i müsli og yoghurtprodukter, dejlig østrigsk mælk, kaffe, te og forskellige slags juice. Naturligvis det obligatoriske skærepålæg i rigelige mængder, hvoraf en del af det er hjemmelavet og tillige hjemmelavet syltetøj. Tillige forskellig slags frugt. 

Vi starter dagen kl. 09.00, og i dag kommer vi rundt i en stor del af de nærmeste bjerge og dale.

Tanken med dagens udflugt er at vise dig en fin bid af Bayern og Tirol, der er meget forbundne, og som giver nogle rigtigt fine veje og en god start på at køre i bjergene i Østrig.

I dag skal vi køre ad nogle af Tirols og Bayerns mindste bjergveje og ind i små dale, som du ikke kender. Turlederen har lagt den helt rigtige rute, der starter med en rute på små veje med meget lidt trafik, hvor vi kører ad fine snoede veje og et lille pas. Vi kommer til Inn-floden og Inn-dalen og kører kort gennem middelalderbyen Kufstein, inden vi tager en hurtig rute ind i det sydlige Tyskland og delstaten Bayern. 

Formiddagspausen holdes ved en hyggelig café, der også byder på friskbagte kager, og selvom vi ankommer tidligt til vores kaffested, så har de naturligvis åbnet for os. Her er vores populæreste kaffested og her er mulighed for at nyde ganske fantastisk bagværk. Se nogle af billederne her på siden. 

Vi fortsætter nu videre gennem Bayern og passerer et par af de store og kendte søer i Sydtyskland, f.eks. Achensee, der er smuk og lang. 

Undervejs bliver der naturligvis tid til en frokostpause. Vi stopper formodentlig i en af de mindre byer i Tirol, der viser Tirol fra sin flotteste side. Her kan vi få stillet vores sult og tørst, inden vi kører videre ind i en ny dal, nemlig Inn-dalen.

Planen med dagens udflugt er, at deltagerne finder den ideelle kørerytme, som turlederen lægger. Turlederen skal nok sørge for, at alle forstår trafikken og mulighederne for at få en dejlig og frisk udflugtsdag.

Ruten tilbage mod vores hotel bringer os over 7 km fin bjergvej med serpentinersving, og eftermiddagen slutter tilbage ved hotellet hen på eftermiddagen, formodentlig omkring 16-tiden. 

En tur i baren eller på terrassen kan afslutte dagen inden en god middag sammen med rejsefællerne.

Dag 3: Tirsdag 7. juli. Ca. 185 km.
Efter den gode morgenmad begynder vores udflugt hele vejen rundt og igennem Kitzbühler-bjergene. Vi skal i dag også afsted kl. 09.00. 

En fin rute bringer os ud af dalen, hvor vi bor, og herefter går det i østlig retning mod Zillertal, den store kendte dal, der er kendt for sine høje skønne bjergsider. Inden vi kommer dertil kører vi dog lige op over det første lille bjergpas, der når op i 900 meters højde. Herfra kan vi se ned i både Inn-dalen og Ziller-dalen, og det giver et dejligt indtryk af noget af ruten vi kører i formiddag.

I Zillertal følger vi bl.a. den kendte smalsporsbane gennem dalen. Måske ser vi et af de gamle damplokomotiver, inden vi kommer til dagens første pause, der foregår i Zell am Ziller by. Her er der kaffepause ved Zillertal-floden. 

Vi kører nu direkte op på bjerget mod Gerlos. Her oplever vi igen rigtige serpentinerveje, men da vi jo allerede har kørt masser af sving, vil de føles fede og letkørte. Vi begiver os nu mod Gerlos-passet og bjergtoppen, hvor der er en lille maut-station, hvor vi igen betaler en afgift på ca. € 4,- pr. mc. 

På vej ud mod bjergmassivet og usigten til Grossvenediger, der er delstaten Salzburger-lands højeste bjerg med 3.666 moh, kører vi nu direkte ned mod dalen, hvor vi kan se til Krimmler-vandfaldene, der er beliggende i 1.507 moh. 

Her bliver der på ruten naturligvis også en udsigtspause med en rigtigt god fotomulighed.

Vi passerer nu Krimmler-vandfaldene, der er Europas højeste vandfald med vandfald i 3 niveauer, dækkende over et område på 380 meters højde. 

På ruten gennem dalen mod næste bjergpas regner vi med, at vi holder frokostpause.

Efter frokost bydes på en flot dal med udsigt til de højeste bjergtinder på rejsen ved Hohe Tauern med 3.798 meter over havet. Disse bjerge har vi i sydlig retning på vores rute i dag.

På ruten tilbage kører vi over det kendte Pass Thurn med endnu en mageløs udsigt, hvor vi naturligvis har et fotostop, så vi også kan se Hohe Tauern.

Senere kommer vi gennem den fashionable by Kitzbühel, inden dagen afsluttes med mulighed for en kaffepause på vejen, inden vi er tilbage ved 16-17 -tiden og har tid til at hygge os inden middagen. 

I aften spiller et af de lokale "Blas-orkestre" her i dalen. Der er 4 forskellige orkestre i dalen, hvor der kun bor ca. 4.000 mennesker. Hvis rejsedeltagerne har lyst tager turlederen gerne deltagerne med til denne oplevelse. I dag tirsdag spiller de ca. 400 meter fra hotellet, så det er let at gå dertil. Det er et meget fint arrangement, som man bør deltage i, og er inkluderet i rejsen. 

Dag 4: Onsdag 8. juli. Ca. 290 km.
I dag bydes på en af de ultimativt flotteste alpeveje i Østrig, nemlig den verdensberømte bjergvej, Grossglockner Hochalpenstrasse. 

På denne rejse er det den længste køredag, og du har selv mulighed for at gøre den længere, idet der på Grossglockner også er afsat tid til, at du kan køre en ekstra tur på bjerget. Vi starter allerede kl. 08.00 i dag, og gerne tidligere, hvis alle er klar.

Efter at vi har forladt vores hotel og kørt gennem den første serpentinervej, går ruten ud gennem Wilde Kaiser-bjergmassivet og videre over et bjergpas, der giver en fed opkørsel på bjerget med store bløde sving.

Kort tid før vi kører op mod Grossglockner, sørger vi lige for, at alle motorcykler er fyldt op med benzin, så vi har rigeligt at bruge af på turen.

På ruten bliver der tid til en kop kaffe, så vi lige kan drøfte forløbet over bjerget og dagens udfordringer. Det er vigtigt, så alle ved, hvordan vi kører, og hvor vi stopper og mødes. Der skal naturligvis være plads til, at alle kan køre individuelt på denne fantastiske vej, og alle skal være trygge i at vi finder hinanden og ved, hvor vi holder pause og spiser frokost.

Vi kører op gennem den flotte dal mod Fusch og betalingsanlægget til den meget velholdte og moderniserede pasvej. Grossglockner er en maut-vej, og der er en grund til, at vi skal betale ca. € 30,- for at køre på vejen i dag. Hele anlægget er de sidste år blevet istandsat med ny asfalt og nye faciliteter. Det er en sublim vej at køre på.

Vi skal naturligvis op på Edelweisspitze i 2.571 moh og til Hochtor (2575 moh), og i år kører vi også ud til Kaiser Franz-Josef Höhe og se gletsjeren og udsigten til bjerget, der hedder Grossglockner. 

Der gives mulighed for flere pauser på Grossglockner Hochalpenstrasse, således at de der har lyst, kan tage nogle ekstra sving på den fine vej.

Der spises naturligvis også frokost på denne fantastiske vejstrækning. 

Der bliver naturligvis også mulighed for at købe en souvenir og tage de rigtige feriebilleder fra "Østrigs tag".

Når vi har holdt frokostpause, så har turlederen informeret om, hvor vi igen mødes, og så er der fri kørsel indtil alle er klar til afgang fra Grossglockner.

Vi fortsætter ad en ny rute gennem Salzburger-Land tilbage mod vores indkvartering i Tirol, hvor vi ankommer sent om eftermiddagen. Vi forventer at være tilbage ca. kl. 17.30 – 18.00.

Middagen serveres umiddelbart efter at vi er tilbage på hotellet. En flot køredag er slut, og der er nok at snakke om.

Dag 5: Torsdag 9. juli. Fra 30 til 110 km.
I dag byder Motour.dk på en udflugt, der giver dig et godt overblik over de lokale bjerge, og du kan samtidig vælge om du blot vil opleve den lokale dal og slappe af resten af dagen eller køre med på en længere udflugt.

Efter morgenmad kører vi kl 09.00 rundt gennem dalen, som vi bor i. Vi kører mod en anden del af dalen – en meget lille landsby, der er kåret om Østrigs smukkeste landsby. Her er ganske få huse bygget primært af træ og en fin kirke. Her er en kort pause, bl.a. for at se en fin katolsk kirke.

Herefter kører vi ad en flot skovvej ud gennem dalen, vi bor i, og ender for enden af vores dal. Her er vi på en typisk østrigsk "Alm", som er betegnelsen for det stykke jord, hvor kvæget græsser om sommeren. "Almen" er nærmest som et kollektivt markområde, hvor de lokale bønder har 150-200 køer til at græsse. Her er så ansat en "ko-driver" til at passe dyrene. Turlederen tager deltagerne med op til det lokale økologiske mejeri, hvor man kan se staldene og mejeriet i gang. Her kan der købes gode oste og pølser. 

Hen på formiddagen går ruten videre ud gennem dalen til den nærmeste landsby vi bor ved. Her går hovedliften op på bjerget i 1.800 meters højde (inkluderet i prisen). Her på bjerget oplever vi det flotte syn over alperne, som vi har kørt motorcykel i de sidste dage. Her er der god mulighed for frokost med en fantastisk udsigt. 

Efter udflugten i Wildschönau kan du vælge at holde fri resten af dagen, og se lidt af dalen på egen hånd.

Der er i dag torsdag mulighed for et besøg på et meget populært håndværksmarked, hvor der kan købes kaffe og hjemmelavet østrigsk kage og man samtidig kan se mange gamle håndværk blive fremvist - et levende værksted. Der er også tid til en vandretur eller at opleve det lokale træ-museum med mere end 20 forskellige museumsværelser.

For de, der ønsker at køre mere i dag, er der efter frokost en udflugt ud gennem Inn-dalen og op i en skøn dal, der er så smuk som et postkort. Nye ruter gennem Inn dalen inden ruten går tilbage mod Wildschönau. 

Dagen slutter hen på eftermiddagen ved ca. 16.00 – 17.00 tiden.

Middagen indtages igen i aften på vores hotel. Vi har haft en god dag, der også har givet pauseoplevelser og megen hygge undervejs!

Dag 6: Fredag 10. juli. Ca. 100 km.
I dag har vi sidste udflugtsdag i de østrigske alper, og her byder vi på en kortere udflugt, der dog tager gæsterne på en fin lille lokal tur til de nærliggende bjergområder, bl.a. rundt om bjergmassivet Wilde Kaiser, ligesom vi kommer til "Stenhavet" og nogle af de kendte små bjergbyer i Tirol, f.eks. Sankt Johann.

Vores middagspause forventes at blive på toppen af det kendte Kitzbühler Horn bjergmassiv. Her skal vi igen op ad en fed mautvej (pris ca. € 4,- med rabat på forbrug i restauranten på toppen), hvor vi ender ved et skønt udsigtssted med et nyt blik mod Kitzbühler bjergene og ikke mindst Wilde Kaiser-bjergene, som vi netop er kørt gennem. Fed vej og flotteste udsigt. Her holdes frokostpause.

Efter frokost med udsigt går ruten nu ad en mere direkte vej mod vores dal igen, og på vejen tilbage holder vi en god is- og kaffepause hos den bedste is-cafe i dalen.

Til aften er der igen en god middag på hotellet, hvor vi bor. Her aftaler turlederen nærmere med rejsedeltagerne om deres ønsker for den videre rejse i morgen lørdag.

Dag 7: Lørdag 11. Juli. Hjemrejsedag.
Denne lørdag er rejsens sidste dag og også hjemrejsedag. Rejsedeltagerne ønsker sikkert at rejse hjem på forskellige tidspunkter i forhold til egne rejseplaner. 

Turlederen foreslår gerne ruter for hjemrejsen afhængig af hvilken retning rejsedeltagerne ønsker at køre.

Efter morgenmaden siger turlederen farvel til rejsedeltagerne.

Nogle deltagere har valgt at fortsætte videre på Motour.dks rejse mod Italien og de Italienske Alper. Her byder turlederen på en udflugt til rejsemålet.

Sværhedsgrad:
Den længste dagsetape er fra Danmark til hotellet første rejsedag, og det kan klares ved at køre direkte eller tage en mellemovernatning på rejsen. 

Vi kører på rejsen i bakket terræn, og de højeste bjergpas er på 1.700 til 2.500 meters højde. Landevejene er gode at køre på.

Det forventes, at du som deltager på rejsen sætter dig ind i rejsens forløb og forholder dig sagligt til dagsruternes længde og typen af ruter, som vi skal køre, inden du bestiller rejsen.

Hvis du kører på en motorcykel, der er ældre end 1980, og som måske ikke er vant til at blive kørt flere dage i træk, skal du være helt sikker på, at din maskine kan klare rejsen. At man kører på en ældre motorcykel er ingen hindring for at deltage, men det er vigtigt, at rejsedeltagerne forstår, at en god rejsegennemførelse også kræver, at deltagerne forstår vigtigheden af at være en harmonisk del af trafikken og derved have fokus på sikkerheden. Din motorcykel skal naturligvis overholde de gængse støjkrav og være godkendt. I Tyskland er der krav om kørsel med originale udstødninger eller TÜV godkendte eftermonterede udstødninger. Dæk må ikke være ældre end 5 år.

Motorcykler under 450 ccm3, såkaldte "kineser-motorcykler" eller scootere og el-motorcykler kan ikke deltage på rejsen.

Du skal være erfaren motorcyklist og vant til at køre fællestur sammen med andre motorcyklister. Hvis du ikke er så vant til at køre fællestur med andre, bør du ringe til Motour.dk og lige tale med os om dette. Normalt skal turlederne nok hjælpe dig med at lære fællestursteknikken at kende, så du ved, hvordan det foregår. Det er ikke svært, men det kræver, at du er en erfaren motorcyklist og vant til at køre i trafikken.

Den længste udflugt på rejsen er på ca. 290 km. Det kan fint klares på èn dag ved at starte tidligt og køre en kombination af landeveje og hovedveje, som der er planlagt og beskrevet i programmet. Vi gør meget ud af at tilrettelægge dagenes forløb, og de angivne dagsstrækninger er faktuelle kilometer. Det betyder også, at hvis en deltager hellere vil vælge at køre motorvej, så er man velkommen til at gøre det på egen hånd.

Det er absolut nødvendigt at følge den almindelige trafikrytme, for ellers vil det gå ud over sikkerheden på rejsen, og på en Motour.dk rejse er der altid fokus på sikkerheden, og derfor er vores turledere naturligvis altid på motorcykel sammen med gæsterne.

Ved bestilling af rejsen såvel online som pr. e-mail eller telefon, bekræfter du som rejsedeltager, at du har læst rejsebeskrivelsen og rejsebetingelserne.

På denne rejse må der naturligvis gerne deltage gæster med 2 personer på motorcyklen.

Rejsens samlede længde:
Udflugterne har forskellig længde og på denne klassiske rejse i Østrig køres i alt ca. 900 km. 

Sammenlagt fra Padborg/Puttgarden til destinationen er der ca. 1.000 km.

Hvem skal man bo sammen med, hvis man rejser alene?
Hvis du ikke har nogen at rejse med, forsøger Motour.dk gerne at hjælpe med, at du får en at bo sammen med. Vi forsøger at sammensætte de rejsende, således, at man - hvis man rejser alene - naturligvis bor sammen med en af samme køn. Hvis der rejser et ulige antal, der ønsker at dele dobbeltværelse, vil den sidste, der bestiller, være nødsaget til at tilkøbe enkeltværelse.

Du får en oversigt over deltagere og værelser i de sidste papirer, som du modtager 14 dage inden afrejse.

Antal deltagere:
Der er plads til maks. 12 motorcykler på rejsen. Der er ofte motorcykler med bagsædepassagerer, og det betyder lidt flere deltagere end motorcykler. 

Turleder:
Turlederen møder gæsterne på rejsens hotel. 

Turlederen sørger for alt praktisk på rejsen og kører forrest på alle udflugter. 

Turlederen har lagt rejseplanen og fundet de gode ruter og pausesteder. Vores turledere er erfarne motorcyklister og vant til at rejse på motorcykel. 

Turlederen har naturligvis også kørt flere gange i områderne, som vi skal til på denne rejse.

Turlederen er ikke en guide, der fortæller alt om historie, bygningers struktur og byggeteknik såvel som konge- og kejserrækker, men turlederne fortæller om praktiske ting og de erfaringer og den historie, de har forberedt sig på til rejsen. Turlederen oversætter naturligvis også ved de forskellige besøg, og står til rådighed omkring alt praktisk, check ind/ud og praktiske informationer omkring hver dags udflugter.

Turledere:
Turledere på denne tur er Peter Holst og Anders Andersen.
Peter er 31 år og har kørt motorcykel siden 2006. Peter kommer fra Nordjylland og kører Suzuki DL 650 V-Strom. Han har rejst i Europa på motorcykel og været med på mange Motour.dk rejser, ligesom han også har været medhjælper på nogle af Motour.dks tidligere rejser. Peter har også kørt som turleder på Motour.dk rejser til Harzen, Østrig, Bayern, Spreewald, Thüringen, Weser Bergland,  Sauerland, Dolomitterne og Gardasøen.
Anders har kørt motorcykel siden 2010 og har haft flere forskellige motorcykler; han kører idag Yamaha XTZ 1200 Super Ténéré. Anders er halvt norsk og har derfor kørt en del i Norge, men han har også kørt meget i Danmark, Sverige og Tyskland. Death Valley på Harley i USA har han også prøvet. Han har været turleder på Motour.dks ture til Østrig og Dutch TT tidligere i år. Anders har siden 15.10.19 været indehaver af Motour.dk.
Peter og Anders står for hele arrangementet – vi tager os af alt det praktiske før og under hele rejsen.

Indkvartering:
På denne rejse benyttes ét hotel, hvilket gør den praktiske bagagehåndtering let for alle gæster. 

Hotellet er af standard som et pænt østrigsk 3-stjernet hotel. Alle værelser er moderne indrettet, idet hotellet blev moderniseret for et par år siden. Her er naturligvis bad og toilet og tv, og balkon med dejlig udsigt. Her er tillige fri internet. Hotellet har sauna.

Hotellet byder på en god morgenbuffet og aftensmad som 3-retters menu med salatbuffet. Der serveres altid ekstra af hovedretten, hvis gæsterne kan spise mere. 

Her er gode parkeringsforhold og mulighed for at vaske sin motorcykel, hvis man har lyst til det. 

På hotellet skal der pr. nat/gæst betales et gebyr på € 2,5 til de lokale turistmyndigheder. Turistskat er inkluderet i rejsen for alle gæster.

Mellemovernatning:
Motour.dk tilbyder gerne forslag til mellemovernatning i Tyskland på udrejsen.

Dette informeres med bekræftelsen, som du modtager, når du har bestilt rejsen. 

Rejsemateriale inden afrejse:
Alle rejsedeltagere modtager senest 14 dage inden afrejse de sidste rejsepapirer med alle praktiske informationer for hele rejsen. Der medsendes tillige en simpel deltageroversigt, så der er mulighed for at tage kontakt med de andre rejsende. Ved tilmelding til rejsen accepterer du, at Motour.dk kan angive dit navn, din hjemby og dit telefonnummer på deltageroversigten, der udsendes med de sidste rejsepapirer.

Afbestillings- og rejseforsikring:
Motour.dk tilbyder alle rejsende mulighed for at tilvælge afbestillings- og/eller rejseforsikring for den bestilte rejse. Du kan læse om disse muligheder under fanen INFO, hvor du også kan vælge direkte adgang til bestilling af afbestillings- og/eller rejseforsikring.

Ved bestilling af rejsen angiver du, at du har haft mulighed for at tilvælge afbestillings- og rejseforsikring.

Vær venligst opmærksom på, at afbestillingsforsikring senest skal vælges, når depositum betales for rejsen. Rejseforsikring kan bestilles indtil 5 dage inden afrejse.

Forbehold:
Der tages forbehold for ændringer i programmet, evt. programplaner samt valutaændringer. Valuta beregnet pr. kurs 1/12 2019. Ved væsentlige udsving vil der blive opkrævet difference fra kursberegningsdatoen.

Henrik Tang fra Motour.dk har taget de fleste af billederne på denne side.

Prisoversigt:

6.450,- kr. pr. person i delt dobbeltværelse
750,- i enkeltværelsestillæg


Prisen inkluderer:

Rejselængde og forplejning:
• 7 dages rejse
• 6 overnatninger på hyggeligt privatpension (tilsvarer 3-stjernet hotel) i delt dobbeltværelse med bad og toilet, tv
• Halvpension fra aftensmad på ankomstdagen til morgenmad på afrejsedagen
• Morgenmaden består af morgenbuffet
• Aftensmaden er 3-retters menu og salat buffet 

Aktiviteter/udflugter:
• Alle udflugter er inkluderet
• Udflugt med lift op på Kitzbühler-bjergene 
• Entre til lokal koncert med et lokalt tiroler "blas-orkester"
• Turleder på motorcykel fra Motour.dk


Diverse:
• Lokale skatter, turistskat, moms og afgifter
• Dansk moms
• Afgift til Rejsegarantifonden


Prisen inkluderer ikke:
• Benzin, lommepenge og frokost
• Evt. vejafgifter eller maut på bjergveje (som angivet i rejseforløbet)
• Evt. parkeringsomkostninger (pt. ingen kendte)
• Evt. afbestillings- og rejseforsikring (se nærmere under info for tilvalg)