Lørdag 11. til lørdag 18. juli 2020

  • Ledige pladser

Inkluderet i rejsen:

  • Alle overnatninger på samme gode 3-stjernede hotel med god halvpension og dejlig wellness-afdeling
  • Der benyttes kun éthotel på rejsen
  • Vi bor i hjertet af Dolomitterne og kan køre til alle de kendte bjergpas i Dolomitterne og tillige de nordlige italienske alper
  • Morgenmadsbuffet
  • 3-4 retters middag eller buffet hver aften
  • Garage og vaskeplads
  • Dansk turleder på motorcykel
  • Ekstra lange udflugtsdage

Se specifikationen af indholdet, rejseforløb og priser for rejsen her til højre.

Fra kr. 7.850,-

Bestil rejsen her



8 dages rejse til de italienske alper. XL rejsen.

Dette er årets XL-rejse til de italienske alper.

I 2020 har Motour.dk en ny rejse til Italien, der bringer rejsedeltagerne til nogle af de flotteste og fedeste veje i de nordlige italienske alper.

Det betyder såvel Dolomitterne og de mange andre veje og ruter i nordlige Italien, f.eks. til det populære Stelvio pas, men også mange små og mindre kendte områder, som giver rejsedeltagerne en ny oplevelse af en skøn region og et dejligt motorcykelland. 

Rejsen foregår over 8 dage, og du får på denne rejse masser af nye ruter og flotte bjergpas i rå mængder. 

Italienske Alper - klassiker eller XL - hvad skal du vælge? 
Vær venligst opmærksom på, at vi har 2 rejser på 8 dage til de italienske alper. Disse to rejser er i nøjagtig samme periode og med ophold på samme hotel. Vi deler gæsterne op i en klassisk rejse og en XL-rejse. Der er naturligvis to turledere, én til hver gruppe.


XL rejsen er den rejse, du læser om nu. Når vi kalder rejsen XL, skyldes det, at udflugterne er planlagt, så der køres lange udflugter og derved får du også gode lange motorcykel dage.
Vi forventer, at du er vant til at køre i bjerge og køre mange sving og bjergpas. Her er dagsudflugterne længere (til tider væsentligt længere) end udflugterne på den klassiske rejse.
På XL rejsen er der ikke mulighed for at køre med bagsædepassager.
Læs under fanen Praktisk Info, hvad det betyder, at det er XL rejsen til de italienske alper.

Vær også opmærksom på, at denne rejse kan kombineres med rejsen til Østrig i den foregående uge.

Velkommen til en dejlig ferie i Italien med Motour.dk.

1. Rejsedag. Lørdag 11. juli 2020. Ca. 1.250 km.
Denne dag er første rejsedag og derved også ankomstdagen på vores hotel.

Da rejsedeltagerne kommer fra hele landet, skal rejsedeltagerne i dag selv køre direkte til hotellet.

Sammen med de sidste rejsepapirer, som rejsedeltagerne modtager ca. 14 dage inden afrejse, er en deltageroversigt, så der er mulighed for at følges ad efter nærmere og individuel aftale med hinanden.

Der er forskellige muligheder for at komme til Dolomitterne, hvor vi skal bo på rejsen. Du kan vælge at køre direkte fra din bopæl til Italien, eller du kan vælge at rejse dagen før og tage en overnatning på vejen.

Hvis du ønsker vejledning til et godt hotel som du kan benytte som en mellemovernatning på rejsen, så anbefaler Motour.dk gerne en indkvartering på ruten, og det står i materialet, som du modtager sammen med bekræftelsen.

Værelserne står klar fra kl. 15.00, og hvis du ankommer så tidligt, kan du roligt checke ind selv.

Turlederen er på hotellet fra ca. kl. 16, og mødes sikkert med gæsterne omkring eller på hotellet. Der er en dejlig udendørs terrasse, som vi bruger meget, hvorfra der er en dejlig udsigt over alperne.

Turlederen ankommer fra Østrig med rejsedeltagere, der har været med Motour.dk i Østrig i ugen inden.

Der er middag kl. 19.00, og der forventer vi, at alle er ankommet og spiser med.

Efter middagen afholdes et velkomstmøde, hvor turlederen fortæller praktisk om rejsen og de kommende dage.

Herefter er der tid til at lære hinanden at kende og snakke om de kommende dages oplevelser.

Overnatning i de pæne værelser.

2. Rejsedag. Søndag 12. juli 2020. Ca. 190 km.
Morgenmaden på vores hotel er typisk italiensk med masser af hvidt brød, men også yoghurt, müsli, frugt og naturligvis pålæg og god kaffe. Her skal vi nok blive mætte inden dagens udflugt.

Kl. 09.00 gør vi klar til dagens udflugt. Vi kører i dag både i det centrale og mest kendte område af Dolomitterne, således at rejsedeltagerne vænner sig til ruterne og oplever flotte udsigter og meget grønne dale.

Dagen bliver god og varieret med de helt rigtige stoppesteder undervejs. Vi stopper både langs ruten og også på de bjergpas eller populære stoppesteder, der ligger på ruten.

Dagens udflugt er XL-rejsens udflugt, og derfor er dagen på ca. 190 km, hvilket er tilstrækkeligt for første udflugtsdag. 

Morgenruten starter med opkørsel ad de 33 hårnåle-sving, der strækker sig over de første ca. 8 km af dagens rute.

Vi krydser nu Pordoi-passet og kører mod Canazei ad endnu flere bjergveje med fine sving og skøn udsigt over dalene. 

I Dolomitterne er de fleste af bjergene over trægrænsen, og bjergene her er meget voldsomme og bastante. De er meget lyse og til tider blege at se på og de laver store skygger, fordi de har store lodrette vægge. Bjergene består for størstedelen af hævede koralrev, som blev dannet i Tethyshavet i løbet af Trias-perioden (fra 251 til 199 millioner år siden). 

Bjergarten kaldes for dolomit, og den bliver brudt og forhandlet i knust form, f.eks. under navnet ”Dolomitkalk”. Tidligere blev bjergene kaldt for ”De blege bjerge” men nu har de det naturlige navn Dolomitterne. 

Vi fortsætter dagens XL rute ud mod vest, hvor vi kommer over Costelunga passet med ca. 1.745 moh. og umiddelbart efter et nyt pas med 1.805 meter over havets overflade. Ruten fortsætter mod Fiemme dalen og derefter videre tilbage mod det centrale af Dolomitterne, og ruten går nu gennem en ny naturpark med et flot pas. San Pellegrino er et flot bjergmassiv, specielt med ruten vi kører på vej op på bjerget. Her kan vi se bjerge op til 3.200 meters højde.

Der holdes naturligvis formiddagspause og en frokostpause undervejs, - enten ude på ruten på en lille bjergrestaurant eller i en af de mindre byer på ruten.

Dagens sidste rute går forbi det store og flotte Marmolada gletcherområde, som vi stopper ved. Her er også en opdæmmet sø, der er naturlig, idet der er umådelige mængder af vand fra bjerget.

Slutningen af eftermiddagen bringer os over Pordoi Passet igen og ned ad de 33 fine hårnålesving, inden vi er tilbage ved vores hotel i Arabba - i hjertet af Dolomitterne. 

Vi er tilbage i fin tid på eftermiddagen, så der er tid til en lille vandretur rundt i Arabba, hvor turlederen bl.a. viser gæsterne nogle af de fine hårnålesving og også tager dem med til den lokale katolske kirke og kirkegård. 

Middagen spises i restauranten med en god italiensk ret og hyggelig snak om dagens udflugt.

3. Rejsedag. Mandag 13. juli 2020. Ca. 200 km.
Efter endnu en god overnatning og morgenmad gør vi klar til endnu en flot udflugtsdag, der viser rejsedeltagerne de bedste ruter og det mest kendte af Dolomitterne. Du oplever i dag nogle af de bedste og mest sneglede ruter i Dolomitterne. 

Vi lægger ud med de lokale østlige bjerge og pas, dvs. Falzarego passet og sidenhen ”Sella Ronda”-turen, der bringer os rundt om det store bjergmassiv, der har bjerge op til 3.200 meters højde. Vi kører ca. 45 km rundt om det lokale bjergmassiv, inden vi kører til Falzarego passet, hvor der formodentlig holdes en pause.

XL-ruten i dag bringer os endnu længere østpå tæt ved det kendte skisportsområde ved Cortina D'Ampezzo.

Frokosten bliver formodentlig på en af de små gode italienske pizzeriaer, som vi finder mange steder på ruten. 

Efter en god frokost kører vi ind mod Sella bjergmasivet, og tager en udsigtspause på ruten, hvor bjergene føles mest massive og bastante. 

Vi fortsætter mod Val Gardena og det pas, som vi også krydser og kører videre ad nye små og snoede veje mod de østlige områder i Dolomitterne, hvor vi når vores hotel i Arabba efter en flot og meget bjergrig udflugt med masser af sving.

Vi er hjemme ved hotellet forholdsvis tidligt på eftermiddagen, dvs. omkring kl. 16.00. 

Det vil også være naturligt blot at nyde eftermiddagen i Arabba med en god kop italiensk kaffe og måske en vandretur.

I aften bydes der igen på en god middag og hygge på hotellet.

Turlederen fortæller om morgendagens udflugt.

4. Rejsedag. Tirsdag 14. juli 2020. Ca. 200 km.
Ny dag og nye ruter.

Dagen i dag bliver længere end de foregående, for nu kender rejsedeltagerne de fine områder og vi kommer nu på en længere udflugt der bringer os ud af de centrale Dolomitter. 

Efter den gode morgenmad er der afgang tidligt på morgenen, så vi kan opleve nye ruter og eventyr i Dolomitterne. 

Vi kører igen over Pordoi passet og til et nyt pas, der hedder Grodner passet. Her bringer ruten os ud på små veje, der går nordligt langs Brennerdalen. Vi kan se ned i Brenner dalen, der nok mest er kendt for den store motorvej, der går gennem Brenner passet mod Gardasøen. 

Vi skal dog ikke ned i Brennerdalen, men kører her på den ene "skulder", hvor vi blot kører små landeveje, forbi små italienske landbrug og gennem ganske små bjerglandsbyer. 

Vi gør sikkert en kaffepause her på formiddagen inden vi kører over to nye bjergpas, der grundlæggende kun bliver brugt af de lokale, idet de er så små. Vejene er fine og vi har god tid til at nyde dem. 

Efter frokost kører vi rundt om Kronplatz bjerget. Det betyder igen et nyt pas, der hedder Furcia. Her kommer vi igen over 1.500 meters højde. Det "skaldede bjerg" ved Kronplatz er populært om vinteren idet skiforholdene er super gode. 

Ruten i eftermiddag bringer deltagerne gennem de centrale områder af Dolomitterne, dog nu fra nord mod syd, og dagen slutter igen i Arabba, efter en dejlig udflugt med ca. 180 fantastiske bjergkilometer. 

Selvom dagen er lang, har vi ingen stress, for italienerne spiser først ved 19.00-tiden, og det skal vi nok nå. 

Overnatning i de hyggelige værelser.

5. Rejsedag. Onsdag 15. juli 2020. Ca. 430 km.
I dag skal vi tidligt afsted. Turlederen forsøger at få arrangeret morgenmad så tidligt som muligt på hotellet, så vi kan komme afsted senest kl. 08.00 - gerne før, hvis deltagerne på XL-turen er friske. 

Vi har en lang og flot dag foran os. Dagen krones med en flot køretur op til Italiens mest kendte bjergpas, nemlig Stelvio og sidenhen et fedt og flot langt og smalt pas til Tonale, der tillige er et kendt skisportsområde. 

Vores mål ligger i 2.757 meters højde. Bjerget byder på en fantastisk serpentinervej, der er populær og bliver kørt af mange. Derfor skal vi tidligt afsted, så vi er tidligt ved bjerget. 

Ruten til Stelvio bringer os på tværs af Brennerdalen ad landeveje, der både byder på sving og bjerge, og også masser af frugtbare områder med æble- og pæreplantager så langt øjet rækker. 

Når vi kommer til det berømte bjerg, tager turlederen rejsedeltagerne med op til selve passet i 2.757 meters højde. Her bliver der en pause, hvor den flotte udsigt og opkørsel vi netop har kørt skal nydes.

Mens vi er på toppen af Stelvio, er der kort tid til at købe en souvenir, inden vi fortsætter på nye eventyr. 

Ruten går nu ned ad Stelvio og mod Bormio ad små bjergveje og ned i dalen ved Bormio. Herefter gennem Stelvio nationalparken ad en fantastisk og smal bjergvej. Her er rigeligt med sving og smalle passager, som gør en alpetur god. Der spises sikkert frokost undervejs på et af de små pas. 

Sidenhen kører vi over Ponte di Legno og det store fine pas Tonale, hvor vi kan se den fine gletcher, hvor man kan stå på ski om sommeren. 

Eftermiddagen går nu mod Brenner og gennem flotte frugtdale og videre mod de centrale Dolomitter og Arabba igen.
Vi er tilbage på vores hotel sent på dagen inden middagen.

Aftenhygge og middag på hotellet efter en dejlig dag.

6. Rejsedag. Torsdag 16. juli 2020. Fridag ca. ? km.
Morgenmaden serveres fra kl. 07.00 som de andre dage.

I dag er der fridag i Dolomitterne. Det betyder, at rejsedeltagerne har frit valg til at gøre lige, hvad de har lyst til. Der er mange muligheder for at lave ekstra udflugter til nogle af de områder du allerede har set, eller andre som du måske ikke har været ved endnu.

Vi bor ca. 200 meter fra hoved-kabineliften i Arabba, og det kunne være en god oplevelse at tage liften op på bjerget og vandre en tur. Turlederen tager gerne med på bjerget. 
Her er en mageløs udsigt og fine vandremuligheder. Der er også mulighed for at vandre til en restaurant på bjerget.

Turlederen hjælper gerne med forslag til forskellige aktiviteter eller udflugter.

Middagen nydes igen på hotellet ca. kl. 19.00.

7. Rejsedag. Fredag 17. juli 2020. Ca. 220 km.
Rejsens sidste udflugtsdag byder på et væld af små snørklede veje i de østlige Dolomitter. 

Efter en god morgenmad forlader vi hotellet kl. 09.00 og kører et kort stykke på ruten mod Falzarego passet, hvorefter vi drejer ad hovedvejen og begynder at køre på nogle af de små alpeveje. Her er der ganske lidt trafik og dejlige udsigter. 

Nogle af ruterne i dag er gennem små højalpine byer med typisk italiensk charme og små søer og skønne udsigter. 

Der bliver naturligvis en pause i en af de små byer vi kører gennem, ligesom vi forventer at finde et godt frokoststed i en af de gode restauranter på ruten. 

Nu kommer vi tæt på den slovenske grænse og de små skiområder der ligger i det østligste Italien. Vi kører forbi et meget kendt og mondænt rejsemål, nemlig Cortina D'Ampezzo. Her er alle de moderigtige og smarte butikker. En kaffepause her gør vi gerne, hvis der er stemning herfor. 

Ruten tilbage mod Arabba giver os god mulighed for en frisk rute, hvor der bydes på to bjergpas.

Den sene eftermiddag bruges måske på at klargøre motorcyklerne til rejsen videre i morgen mod Danmark eller mod nye rejsemål. 

Turlederen aftaler i aften de endelige planer med gæsterne for hjemrejsen i morgen.

8. Rejsedag. Lørdag 18. juli 2020. Ca. 1.250 km. Hjemrejse.
I dag er det hjemrejsedag, og rejsedeltagerne planlægger selv deres individuelle hjemrejse til Danmark.

Der kan spises morgenmad tidligt, og det er let at køre hjem fra Dolomitterne til Danmark. Der er ca. 1.250 km til Danmark. Turlederen hjælper gerne med at planlægge din rute.

Motour.dk er gerne behjælpelig med at foreslå en mellemovernatning for hjemrejsen. Det betyder også, at rejsedeltagerne let kan køre hjem med en overnatning og være hjemme i Danmark søndag 19. juli. 


Sværhedsgrad:
Den længste dagsetape er fra Danmark til hotellet første rejsedag, og det kan klares ved at køre direkte eller tage en mellemovernatning på rejsen. 

Vi kører på rejsen i bakket terræn og de højeste bjergpas er på 1.700 til 2.500 meters højde. Landevejene er gode at køre på, men rejsedeltagerne skal være opmærksomme på, at der er et utal af sving - både almindelige alpesving og rigtig mange serpentinersving.

Det forventes, at du som deltager på rejsen sætter dig ind i rejsens forløb og forholder dig sagligt til dagsruternes længde og typen af ruter, som vi skal køre, inden du bestiller rejsen.

Hvis du kører på en motorcykel, der er ældre end 1980, og som måske ikke er vant til at blive kørt flere dage i træk, skal du være helt sikker på, at din maskine kan klare rejsen. At man kører på en ældre motorcykel er ingen hindring for at deltage, men det er vigtigt, at rejsedeltagerne forstår, at en god rejsegennemførelse også kræver, at deltagerne forstår vigtigheden af at være en harmonisk del af trafikken og derved have fokus på sikkerheden. Din motorcykel skal naturligvis overholde de gængse støjkrav og være godkendt. I Tyskland er der krav om kørsel med originale udstødninger eller TÜV godkendte eftermonterede udstødninger. Dæk må ikke være ældre end 5 år.

Motorcykler under 450 ccm3, såkaldte "kineser-motorcykler" eller scootere og el-motorcykler kan ikke deltage på rejsen.

Du skal være erfaren motorcyklist og vant til at køre fællestur sammen med andre motorcyklister. Hvis du ikke er så vant til at køre fællestur med andre, bør du ringe til Motour.dk og lige tale med os om dette. Normalt skal turlederne nok hjælpe dig med at lære fællestursteknikken at kende, så du ved, hvordan det foregår. Det er ikke svært, men det kræver, at du er en erfaren motorcyklist og vant til at køre i trafikken.

Den længste udflugt på rejsen er på ca. 430 km. Det kan fint klares på èn dag ved at starte tidligt og køre en kombination af landeveje og hovedveje, som der er planlagt og beskrevet i programmet. Vi ankommer naturligvis også sent på eftermiddagen til hotellet.

Vi gør meget ud af at tilrettelægge dagenes forløb, og de angivne dagsstrækninger er faktuelle kilometer. Det betyder også, at hvis en deltager hellere vil vælge at køre motorvej, eller f.eks. kun køre en halv dags udflugt, så er man velkommen til at gøre det.

Da denne rejse er XL-rejsen til de italienske alper, skal du være opmærksom på, at dagene er ekstra lange og der køres friskere end på den klassiske rejse. Vi kører ikke race, men vi forventer at deltagerne forstår, at der på denne køres friskt, og vi ikke holder samme mængde pauser, som der gøres på den klassiske rejse. Pauserne er heller ikke så lange, for vi skal nå flere kilometer hver dag. 

Vær tillige opmærksom på, at der på XL rejsen ikke kan være bagsædepassagerer på deltagernes motorcykler. 

Det er absolut nødvendigt at følge den almindelige trafikrytme, for ellers vil det gå ud over sikkerheden på rejsen, og på en Motour.dk rejse er der altid fokus på sikkerheden, og derfor er vores turledere naturligvis altid på motorcykel sammen med gæsterne.

Ved bestilling af rejsen såvel online som pr. e-mail eller telefon, bekræfter du som rejsedeltager, at du har læst rejsebeskrivelsen og rejsebetingelserne.

Rejsens samlede længde:
Udflugterne har forskellig længde. Du kører i alt ca. 1.250 km i Italien. 

Sammenlagt fra Padborg/Puttgarden til destinationen er der ca. 1.250 km.

Hvem skal man bo sammen med, hvis man rejser alene?
Hvis du ikke har nogen at rejse med, forsøger Motour.dk gerne at hjælpe med, at du får en at bo sammen med. Vi forsøger at sammensætte de rejsende, således, at man - hvis man rejser alene - naturligvis bor sammen med en af samme køn. Hvis der rejser et ulige antal, der ønsker at dele dobbeltværelse, vil den sidste, der bestiller, være nødsaget til at tilkøbe enkeltværelse.

Du får en oversigt over deltagere og værelser i de sidste papirer, som du modtager 14 dage inden afrejse.

Antal deltagere:
Der er plads til maks. 12 motorcykler på rejsen. Da der ikke kan være bagsædepassagerer på denne rejse, er antallet af motorcykler lig med antallet af deltagere. 

Turleder:
Turlederen møder gæsterne på rejsens hotel. 

Turlederen sørger for alt praktisk på rejsen og kører forrest på alle udflugter. 

Turlederen har lagt rejseplanen og fundet de gode ruter og pausesteder. Vores turledere er erfarne motorcyklister og vant til at rejse på motorcykel. 

Turlederen har naturligvis også kørt flere gange i områderne, som vi skal til på denne rejse.

Turlederen er ikke en guide, der fortæller alt om historie, bygningers struktur og byggeteknik såvel som konge- og kejserrækker, men turlederne fortæller om praktiske ting og de erfaringer og den historie, de har forberedt sig på til rejsen. Turlederen oversætter naturligvis også ved de forskellige besøg, og står til rådighed omkring alt praktisk, check ind/ud og praktiske informationer omkring hver dags udflugter.

Turledere:
Turledere på denne tur er Peter Holst og Anders Andersen.
Peter er 31 år og har kørt motorcykel siden 2006. Peter kommer fra Nordjylland og kører Suzuki DL 650 V-Strom. Han har rejst i Europa på motorcykel og været med på mange Motour.dk rejser, ligesom han også har været medhjælper på nogle af Motour.dks tidligere rejser. Peter har også kørt som turleder på Motour.dk rejser til Harzen, Østrig, Bayern, Spreewald, Thüringen, Weser Bergland,  Sauerland, Dolomitterne og Gardasøen.
Anders har kørt motorcykel siden 2010 og har haft flere forskellige motorcykler; han kører idag Yamaha XTZ 1200 Super Ténéré. Anders er halvt norsk og har derfor kørt en del i Norge, men han har også kørt meget i Danmark, Sverige og Tyskland. Death Valley på Harley i USA har han også prøvet. Han har været turleder på Motour.dks ture til Østrig og Dutch TT tidligere i år. Anders har siden 15.10.19 været indehaver af Motour.dk.
Peter og Anders står for hele arrangementet – vi tager os af alt det praktiske før og under hele rejsen.

Indkvartering:
På denne rejse benyttes ét hotel, hvilket gør den praktiske bagagehåndtering let for alle gæster. 

Hotellet er et rigtigt pænt 3-stjernet hotel. Motour.dk har arbejdet mange år med hotellet og vores gæster har altid glædet sig over kvaliteten. Hotellet har en dejlig wellness-afdeling med sauna, dampbad og hvilerum. 

Hotellet byder på en god stor italiensk morgenbuffet og til aftensmad er der 3-4-retters menu med salatbuffet og antipasti.

Der er wi-fi på hotellet. Her er gode parkeringsforhold udenfor og i garage, og tillige mulighed for at vaske sin motorcykel, hvis man har lyst til det. 

På hotellet skal der pr. nat/gæst betales et gebyr på € 2,5 til de lokale turistmyndigheder. Turistskat er inkluderet i rejsen for alle gæster.

Mellemovernatning:
Motour.dk tilbyder gerne forslag til mellemovernatning i Tyskland på udrejsen og hjemrejsen.

Dette informeres med bekræftelsen, som du modtager, når du har bestilt rejsen. 

Rejsemateriale inden afrejse:
Alle rejsedeltagere modtager senest 14 dage inden afrejse de sidste rejsepapirer med alle praktiske informationer for hele rejsen. Der medsendes tillige en simpel deltageroversigt, så der er mulighed for at tage kontakt med de andre rejsende. Ved tilmelding til rejsen accepterer du, at Motour.dk kan angive dit navn, din hjemby og dit telefonnummer på deltageroversigten, der udsendes med de sidste rejsepapirer.

Afbestillings- og rejseforsikring:
Motour.dk tilbyder alle rejsende mulighed for at tilvælge afbestillings- og/eller rejseforsikring for den bestilte rejse. Du kan læse om disse muligheder under fanen INFO, hvor du også kan vælge direkte adgang til bestilling af afbestillings- og/eller rejseforsikring.

Ved bestilling af rejsen angiver du, at du har haft mulighed for at tilvælge afbestillings- og rejseforsikring.

Vær venligst opmærksom på, at afbestillingsforsikring senest skal vælges, når depositum betales for rejsen. Rejseforsikring kan bestilles indtil 5 dage inden afrejse.

Forbehold:
Der tages forbehold for ændringer i programmet, evt. programplaner samt valutaændringer. Valuta beregnet pr. kurs 1/12 2019. Ved væsentlige udsving vil der blive opkrævet difference fra kursberegningsdatoen.

Henrik Tang fra Motour.dk har taget de fleste af billederne på denne side.

Prisoversigt:

7.850,- kr. pr. person i delt dobbeltværelse
1.250,- i enkeltværelsestillæg

Prisen inkluderer:

Rejselængde og forplejning:
• 8 dages rejse
• 7 overnatninger i delt dobbeltværelse med bad og toilet, tv
• Halvpension fra aftensmad på ankomstdagen til morgenmad på afrejsedagen
• Morgenmaden består af morgenbuffet
• Aftensmaden er 3-4 retters valgmenu eller buffet
• Fri adgang til dejlig wellness afdeling med sauna, dampbad og hvilerum
• Garage og vaskeplads

Aktiviteter/udflugter:
• Alle udflugter er inkluderet
• Entréer angivet i programmet er inkluderet
• Turleder på motorcykel fra Motour.dk


Diverse:
• Lokale skatter, turistskat, moms og afgifter
• Dansk moms
• Afgift til Rejsegarantifonden

Prisen inkluderer ikke:
• Benzin, lommepenge og frokost
• Evt. vejafgifter eller maut på bjergveje (pt. ingen kendte)
• Evt. parkeringsomkostninger (pt. ingen kendte)
• Evt. afbestillings- og rejseforsikring (se nærmere under info for tilvalg)